Sunday, January 22, 2012

Kenapa aku x balik rumah utk cuti raya cina?

Sebab...


Aku nak berjimba dengan kakak-kakak aku laaaah.  Since dekat level aku tu 5 je yang tinggal, jadi ktorg plan utk bershopping-shopping di JJ AEON (sebelah melaka sentral tu).


So, pagi tu semua orang bangun awal sbb nak kejar bas.  Semangat gila babi pegi mandi, semata-mata nak menambahkan lagi kapasiti pelanggan di JJ itu. kah kah kah padahal aku cuak jugak sbb ni first time aku berjalan naik bas.  Pergi trip naik bas sekolah jangan kira sbb aku mmg gangster part tuh.  Cuba bagi aku naik bas transit-transit ni, confirm menggagau aku.


Photobucket


Aku berjimba dgn mereka-mereka ni.  Sorg lagi not in the picture sbb beliau sedang berlari naik bilik sbb terlupa bawak matrik card.

Photobucket


Kau nampak betapa kuyup rambut aku?  Bukti aku mandi awal-awal.


Goth fashion info:
a) mini skull dress, rm19.90
b) cardigan, VOIR, rm50++
c) bag, Teddy Tales, forgot the price since it's an old bag
d) pants, DEES, rm30++

Photobucket


Close-up for the skull printed dress


Sampai je kat sana, ktorg pegi POPULAR utk redeem voucher tuh.  Nak dekat sejam lebih kat sana sbb semua org stress tak tau nak beli ape.  Aku lagi la, bukan semua jenis buku aku baca, jadi ladi 20-30 kali lgi stress dari kakak2 aku. 


Voucher aku pulak tinggal lagi rm100 (b4 this dah pkai 100), berapa banyak barang berfaedah yang boleh aku beli pon? Bilik aku pulak mmg dah cukup semak, aku malas la nak menambah barang lagi.  Tapi nak perabih punya pasal, aku cari je la ape2 yang boleh.  Buku mmg tak beli sbb ade 2 bijik buku ''Why Men Marry Bitches'' and ''The definitive book of Body Language'' menunggu utk dibaca.


Jadi cari alternatif lain.  Aku usha2 dvd movie kat situ, jumpa la movie2 yang aku nak, tak pikir habis terus grab, dvd concert Scorpions pon ada, ingat nak beli utk cik bonda, tpi aku rasa sure dia malas nak tgk punya so no Scorpions but just to be sure aku tanya aunty yang tengah kemas-kemas buku.  Ye la mana tau kot2 boleh redeem buku je, menatang lain tak boleh redeem pulak kaaaan.


Aku: excuse me aunty, can I redeem these movies with the 1 malaysia book voucher tak?
Dia: owh yes yes..boleh boleh.. Anything you boleh redeem.  Air, chocolate2 semua boleh.
Aku: waaah!! really ahh?
Dia: ye la..  boleh boleh.. anything
Aku: owh..  bes2.. I tought only for books and magazines je like in MPH..
Dia: itu dulu..  but now everything can.


*dalam hati: Itu dulu???*


ok kita bincang kemudian pasal voucher tuh.


Lepas pegi POPULAR, ktorg setelkan hanim punya lappy then pegi makan.  Asalnya aku malas nak makan sbb kenyang lagi padahal breakfast aku air kosong sejuk gedi je.  Tapi dah tgk dorg makan, pastu kakak aku pon dah bising suroh aku makan (dorg paham sgt sbb kalau siang aku tak makan atau makan sikit sure malam aku meroyan cari makan macam jin), jadi terpaksa la makan.  Konon la aku tak lalu nak makan tpi bila dapat nasik patayya gila punya baham.

Photobucket


Selera tak tgk si tudung biru tu makan.

Photobucket


Ni la yang tertinggal matrik card tuh.

Photobucket


Dah macam budak sekolah dah aku.  Aku rasa sbb tu, kak Ayu redeem lolipop utk aku kot.  Bak kata kak muni, ''Ko yang paling kecik, ko dapat lolipop la..''  Wah macam baby babi dah aku ni.  Weeeeee!! ok jangan sepak.


Lepas makan, pegi masuk Jusco sbb semua org sebok nak beli lingerie.  Aku pulak bedal 2 pasang spender.  Bra aku tak beli sbb saiz aku tak der T_T.  babi la! Baru aku berangan nak pakai baju dalam cantik2. demm


Bila dah setel ekspidisi undergarment, ktorg duduk jap.  Gambar2 yang sempat di snap.

Photobucket

Senior2 aku yang sengal.

Photobucket


Roomates last sem.

Photobucket


Roomates this sem.

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Photobucket


Sumpah aku tak garu ketiak ok.  Adjust baju je tau tau tau.


After that, ktorg split since hanim ngan kak muni nak pegi balik POPULAR, aku, ayu n piqa pegi main game kat arcade. 


Mula-mula main racing, tpi tah camne mesin tuh babi sangat boleh pulak tershut-down time aku feeling bawak kereta sport Aaron Aziz. Sial lah! Aku geram, jadi tukar main tembak-tembak.  


*korg akan nampak betapa jakunnya aku sbb masa kecik mak aku tak bagi aku main menatang ni.  membazir katanya.*


Aksi-aksi pembunuh upahan profesional.

Photobucket


Aksi 1: get ready

Photobucket


Aksi 2: buat muka seriyes dan tembak

Photobucket


Aksi 3: abaikan rakan di depan, sambung tembak


Wah, nampak tak betapa profesional nya aku.


What I think I look like when I'm shootting;


What I REALLY look like when I'm shooting;

Photobucket

MAJOR EPIC FAIL...


Aku rasa 5 token aku bedal utk 1st stage je, pastu malas la aku..asyik kalah je.  bangsat ar!  Tapi kalo dating, sumpah aku nak main ni lagi.  Sape mau lawan sama kakak arr?


Lepas menerima kekalahan yang teruk, ktorg blah and sambung tangkap gambar ber-background-kan raya cina.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Compare! Hidung sape lagi besaaau???


Dah setel semua orang punya shopping, ktorg gerak Tesco pulak sbb nak usha POPULAR kat sana.  Skali, penuh gila babi smpaikan nak cari barang pun tak boleh.  Ok balik.


Masa pegi naik bas aircond, balik pulak nak bas lama.  Asal langgar bump je bergegar bas tuh.  Risau aku, mane tau tetiba tercabut pulak tingkap dia, mmg tak la aku nak turun tolong kutip.  Jadi doa je la tak lekang menatang tuh.  

Ape yang aku berjaya beli????

1) 2 movies yang aku dah lama nak tengok.


aku mmg suka tgk gengster korea/china sbb macho gila

citer tembak-tembak mmg wajib utk aku tgk ok.

2. Aku TERBELI gladiator flats.

mampos la aku kalo cik bonda tgk entri ni. Lagipon aku mmg nak cari gladiator flats yang cover kaki, nnti pegi kelas x der la bertambah berbelang kaki aku mcm sekarang, and also sbb ada SALES. Ye la ye la!! I'M A SHOPAHOLIC GOTH (means, only shop for goth stuff, which is very hard to get in my country)

Photobucket
rocking gladiators y'all!!

Photobucket
buckle heavy..that's why i love it

Photobucket
why does my leg look so yellow? -.-''

3. highlighters 7 kaler ok!

konon motivasi utk aku blaja bersungguh2.  KONON ok!

Photobucket

4. 2 pasang spender.  no gambar sbb aku malas nak tayang gambar spender baru aku

5. lady shaver

6. Dvd-rw utk burn projek paper marketing

7. FOOD FOOD FOOD


Sampai bilik terus landing.  Ponat bhaaai.  Lepas mandi, makan nasik ayam, layan movie, tido. krooh krooh krooh.


~~~~~~~~~~~

Lagi sekor roomate aku yang busuk tak mandi.

With love;
Lady Of Gothica

Photobucket


No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer