Friday, January 20, 2012

Hafazan

Semalam utk kelas agama, ustazah nak buat hafazan Yassin.  Cantiiiieeeek!!! Masalah aku bila nak menghafal Yassin adalah, aku susuah nak tangkap kalimah depan dia.  Kiranya kalo org bagi kalimah depan tu aku boleh sambung tpi bila tak bagi mula lah aku blurrrr.


So sementara tunggu turn, aku punya lah gila menghafal.  Tapi masih sempat utk bergambar dan mempromosi mekap juga tutorial melilit tudung ye adik-adik.  Ini dia panggil multi tasking.


Photobucket


Photobucket


Mereka-mereka adalah classmate aku, jugak model seiringan last sem.  Aku jadi photographer je..


Bila turn aku hafazan kat ustazah, pergh nervous la jugak.  Dari hafal sampai hilang semua yg aku hafal. Demm..  Tapi nasib baik dia ada 3 soalan.  The first soalan aku ade sangkut-sangkut sikit.  The second one aku boleh utk satu ayat tpi bila nak smbung next ayat tu aku terus blank.  Aku tak ingat kalimah awal dia.  So,   aku tanya ustazah.


Aku: ustazah, ayat depan dia pe?


Ustazah: owh kamu tak hafal la ni.


Aku: Saya hafal.  just ayat depan je saye tak ingat.  Kasi sikit je ustazah..


Ustazah: Kamu tak hafal ni..


Aku: taak..saye hafal, tak ingat depan tu je.


Ok, bodek punya bodek dia kasi jugak ayat depan tuh.  Alhamdulillah, dapat je yang depan tu aku balun sampai habis.  Beliau terdiam lalu bagi aku fullmark utk hafazan.  Ok cantieek!


Tiada komen mengenai bacaan cuma;


''Lain kali baju kamu ni pakai ngan inner eh.  Jarang ni.  Aurat tuh''


Pergh makan dalam.  Tapi tak pe utk kebaikan aku jugak.


Thanx ustazah.



No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer