Friday, January 27, 2012

Gua mmg biasa dimenganjingkan.

Haritu time gua kokurikulum kat padang kawad...


Cerita satu


*jurulatih berjalan dari seorang ke seorang utk spotcheck sahsiah.  Gua rileks sbb kuku gua pendek2 cuma gua cacat sikit je sbb jari telunjuk gua belah kanan luka sikit akibat gua main2 pisau malam semalamnya*


Jurulatih: *jalan depan gua sambil tgk kuku..pastu cek member sebelah punya kuku pulak.  tetiba beliau patah balik kat gua....*


Beliau: Amirah..apesal dgn jari kamu ni?? *sumpah kuat gila suara beliau*


Aku: tak de pape tuan..luka sikit je..


Beliau: hah?


Aku: tak de pape...terluka sikit je..


Beliau: kamu ni, takkan putus cinta pun nak bunuh diri *tetibe*...kalo nak potong bukan kat jari tu! kat sini *sambil buat gaya kerat-kerat nadi*


Aku: -.-''


Cerita dua


*situasi masih lagi beratur dalam barisan bertiga-tiga*


Beliau: sape ingat lagi pasal ape yang kita belajar 5 minggu lepas?? yang melawan kebakaran tuh??


Aku: (...)


Beliau: Amirah!!! 


Aku: heh?


Beliau: ape yang kamu belajar??!


Aku: er..yang tu hah jenis2 alat pemadam kebakaran tuh..


Beliau: ape dia? 


Aku: alaaaa jenis2 dia..hah! jenis-jenis fire extinguisher tu *kemain lagi gua transelate*


Beliau: betol ke?? *suara mcm nak trick gua, konon2 gua jawab salah*


Aku: betol laaaaaaaaah


Beliau: *senyap dan terus amik fail kedatangan*


Sebenarnya gua tak ingat pon ape yang ktorg belajar 5 minggu lepas tuh..  Gua ikut logik kepala lutut gua je pastu gua jawab gaya confident gila babi, confirm2 tuan jurulatih nak tgk betapa konfidennya gua jawab walaupon salah.  Tapi gua perasan haritu gua sentiasa dikantoikan..  Bangga pon ada sbb smpai group2 lain yg jarak 2.5 meter dari group gua pn boleh terdengar.  


Cerita 3


*berbaris sblum balik*


Aku: *berdiri tegak gila ni, tpi gua tak perasan yg gua tarik lengan t-shirt pertahanan awam kaler oren tu ke atas sikit, maklomlah baju gua tu saiz M padahal gua S kadang2 XS kadang2 XXXXXXXXXXS. eh.*


Beliau: Amirah!!!!! *kena lagi gua* turunkan lengan baju kamu tu...


Aku: *ok gua turunkan, tpi gua diam je la*


Beliau: tau la bulu banyak! *sumpah satu group gua dengar, dah la class rep, photographer member gua zaman modelling last sem pun ada jugak*


OOOOhhhhmmmEEYYyyGGAAAAADDDD!!!!!
Aku: (...) *daku hanya mampu tersenyum melihat matahari yag kian terbenam dan burung-burung berterbangan yang ingin kembali ke sarang-sarang mereka*


Kalo gua tak dapat markah A+++ utk pertahanan awam sem ni, gua tak tau lah nak ckp ape.  Penat ok dimenganjingkan.



No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer