Saturday, December 24, 2011

Semak lah kau..

Tadi time kat Empire, aku singgah la ke ***.  Ada sale cam biasa.  Sebenarnya aku pegi sbb nak cari t-shirt biasa je, lagi2 aku nampak dia tulis 3 shirts for rm45.  Pergh gelupur la aku nak pi beli.


Time aku masuk, ade la brader2 sales ni yg tengah lipat2 baju.  Ok lantak kau la, aku selak2 je baju kat situ.  Skali aku ada dengar suara ckp something kat aku, mcm ni;


''ni bnyk lagi choice..bla bla..''


err..ok aku nampak bju tu mmg bnyk choice dia tpi tak pe la mungkin dia nak buat market kat aku la tuh.  Nampak muka aku mcm blur2 tu yg dia tolong tunjuk bju-bju mana yang harga dia ikut promotion tuh.  Konon.


So, aku angguk je.


Aku belek-belek lagi t-shirt yang ada.


Then aku terdengar lagi suara mcm tanya aku sumthing.  Tapi tak jelas and aku malas nak toleh ke muka dia jadi aku anggap dia cakap dgn co-worker yang lagi satu tu la.   Pastu aku terus blah dari tempat tu and aku masuk ke belah dalam.  Konon masa tu aku mcm frust la x dpt belek baju lebih2 sebab brader tu tgah lipat2 baju..  Malas la aku nak kacau kerja dia. 


Bila kat part belah dalam sikit tuh, aku toleh la kat part t-shirt tadi kot kot diorang dah blah, skali aku terperasan brader tuh pandang lama gila kat aku.  Bukan pandang tak puas hati sbb aku tak beli t-shirt tpi tengok lama2 sambil mulut tersenyum then saling berpandangan ngan member dia lagi sorg ni.


Tak paham lagi? Ok meyh aku bagi imaginasi tak terkawal sikit.  Cuba byangkan korg ternampak Kim Kardashian/Aaron Aziz lalu depan korg.  Pastu korg tgk je muka dia lama-lama sambil tersenyum kegembiraan pastu cuit2 member sebelah konon ko sorg je la nampak Si Kardashian/Aaron Aziz.


p/s: aku bukan artis


Boleh imagine?


Ok macam tu lah yang aku kena tadi.


Rite..bukan aku tak appriciate dia tgk muka aku (tenkiu lah sbb nak tgk muka aku yg sengal ni) tpi aku rasa sgt rimas.  Aku as a customer dtg sana utk cari barang dgn tenang tanpa perlu ada CCTV berdiri sebelah aku, skali kne usha ngan sales guy mcam tuh pulak.   Kalo korg kena, rasa selesa tak? 


Semak ok semak.  


Aku tnya la mak aku dia perasan ke tak ape brader tu buat kot2 aku yg terasa dia ckp kat aku pulak ke, skali inference dan hipotesis aku disokong sepenuhnya.  


Conclusion: Lantak la ko nak wat ape pun tpi time aku tgh shopping jgn cari pasal sbb mungkin kaki aku akan sampai ke muka ko.


nota kaki: aku bengang tak dapat beli t-shirt tuh.  Next time, shopping mesti berlakon bwk balak bru senang aku x der sapa berani usha.


BABI.



No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer