Thursday, December 15, 2011

Aku suka karnival sbb barang murah

Malam semalam lepas maghrib aku, kak muni ngan kak wadah pegi usha2 karnival kat kolej baru ktorg. Memula dorg malas nak pegi tpi since aku bgtau yg ada kain ela jual dlm rm20-rm25 kat sana, terus mengagau dia semangat nak pegi.  Transport tarak hal sbb ktrog ada tuan punya Lambourgini (kak wadah punya kancil daa).  

Aku mmg dah lama nak pegi sana (padahal ni dah kali kedua, kali pertama aku datang utk sembur2 perfume je testing tahan lama ke tak).  So semalam pegi balik la temankan akak2 aku tu and also borong 2 bijik perfume dgn harga tujoh ploh hengget je okaaayh.  

Aku ingat nak beli dlm 4-5 botol camtu tpi nnti la dulu..biah chek pikiaq dulu la..Aku cari jugak Hugo Boss XY yg bau mcm tembakau tuh utk bday along tpi brader tu tak jual pulak.  Hugo Boss yg lain ada la..Ceh!

So, for second trip ni aku beli 2 botol dulu:
Hugo BOSS XX
Aku suka bau dia sbb keras.  Still wangi tapi ciri2 brutal tu mesti mau ada
ESCADA ROCKIN' RIO
Yang ni aku beli sbb botol dia lawa..haha ok tak, yg ni sbb bau mcm candy2, so dapat membantu kalo aku sangap nak makan.

Hugo BOSS XY
pergh!! yang ni really faveret aku.  Lagi2 bila lepas bercampur ngan bau asap rokok  (one of my BRO wat camtu)
Pastu ingatkan nak beli cardigan skali tpi aku kan cereweeeeeet.  Nak cardigan jenis fitting pastu nak murah pastu nak kaler hitam.  Sepak kang! Eventhough ada tpi kak muni x bagi aku beli sbb dia kata boleh dpt lagi murah kat F.O.S.  Ye la aku tgk kat karnival tu dlm rm32-rm39.  hotak diaaaaaaaa.

Then aku beli marshmallow perisa chocolate n strawberry.  Shape dia sangat interesting sbb sinonim dgn tema bilik aku.  Shape taik Shin Chan.  Pergh! Memang sedap tpi aku ni bab2 marshmallow ni tak tahan makan banyak, mau aku muntah belahak sbb manis dia sampai ke tekak. Baru makan satu je dah mula gelupur aku cari air.

After dah shopping2 semua ktorg balik, dari parking nak balik ke bilik mmg kena lalu laluan yg berliku comtohnya ada longkang tapi x da lampu so gelap & tak nampak.  Aku mmg suka jalan2 dgn penuh rasa confident so KELEPEEEKKK!!! sebelah kaki masuk longkang, tpi masa tu kaki x penting sgt sbb tak sakit mana pun tpi perfume dua botol tu lagi penting.  Refleks aku makin laju (mungkin sbb tragedi jatuh sambil pecahkan sinki last year kot), bila dah rasa nak terjatuh, tangan aku cepat2 angkat botol perfume and letak kat atas tanah.  Akibatnya botol selamat tpi lutut kanan luka, lutut kiri koyak sikit pastu seluar skinny aku koyak.  Sialpalis, beli mahal tpi koyak jugak.  Baik aku beli bundle rm10 mcm kak muni je.

Dorg risau tanya sakit ke tak, of coz lah tak sbb malu gila kottt!! Pastu 5 saat kemudian kak wadah pulak yg jatuh terduduk.  Aku sah2 la gelak sbb aku dah jatuh dulu tpi kak muni control sbb takut pastu turn dia pulak bergolek kat bawah pokok tuh.  Dia tak jatuh mcm ktorg tpi dia hampir jatuh. Since tangan dia panjang sama macam kaki so dia sempat balance pakai tangan.  Akrrh!!!!

Sampai bilik ktorg kepenatan.  Bukan penat berjalan tpi penat gelak.

Ok dah. Bai!


No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer