Wednesday, May 23, 2012

Testing seri muka 2 *for bat fitters, please scroll down*


Dah mcm main masak2 dah aku rasa...  Ok nasib baik jadi..  So tiada meja yg diterbalikkan lah ok.  Texture pulut mmg cun and part atas pon ok gebu semacam je bila aku tekan2..



Tapi satu masalah besar dgn lidah aku.  Bau dah gempak pandan dia tpi bila rasa perghh!!!  Confirm aku terlebih letak esen pandan..  So dia ada rasa mcm pelik2 sikit laa but ape2 pon habis la jugak satu family makan..  Tapi tang aku, buang part atas, makan pulut je..  Giler loser..

Jangan tanya kenapa pulut aku hijau..  Aku tak tau.

Chop! nak resipi tak?

Aku tak ingat dari website mana, so tuan punya resipi aku mintak halal la eh..

Resepi seri muka

BAHAN-BAHAN :
Untuk lapis bawah
§  3 cawan beras pulut
§  ½ sudu teh garam
§  3 cawan santan cair

Untuk lapis atas
§  3 cawan santan pekat
§  ½ sudu teh pewarna hijau
§  4 helai daun pandan (jadikan jus pandan)
§  ½ cawan gula
§  ½ cawan tepung gandum
§  1 biji telur
§  ½ cawan tepung jagung atau kastad
§  1 sudu teh garam

CARA MEMASAK :
Untuk lapis bawah
1.         Gaul rata semua bahan
2.         Sapu rata minyak pada loyang.
3.         Masukkan pulut ke dalam loyang dan kukus sehingga masak
4.         Tekan padat pulut yang telah masak tadi.

Untuk lapis atas
1.         Kisar semua bahan dan tapis.
2.         Tuangkan perlahan-lahan atas pulut tadi.
3.         Kukuskan lebih kurang ½ jam.
4.         Sejukkan dahulu baru potong.
5.         Sedia untuk dihidangkan.



No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer