Tuesday, May 15, 2012

Nak baju cun tapi mesti murah. Ixora (MisC) Review bersama kemerepekan aku..

Aku nak buat blogshop review lagi nih.  Since aku ni kononnya dah mengetahui ape itu erti kehidupan (ceh wah!), sekarang baju2 yang aku nak beli mesti murah tapi lain lah kalo orang tolong bayarkan.  Itu mmg bodoh la kalo orang nak belanja tpi ko nak beli baju doploh hengget jugak.

Hidup kadang-kadang tak adil bila kita nak benda yang cun tpi duit yang keluar pun cunnn jugak banyaknya (kedekut giler kan aku)..  Tapi hidup akan jadi adil bila broadband ko laju giler, membuatkan ko usha satu-satu kedai on9 sampaikan kerja ko pon tak siap.  

Entri ini juga aku promokan utk orang2 yang sangat kedekut utk spend tpi nak baju semua mesti cantik.  

Sila lah usha di blogshop ini:



Memang baju-baju semua dari Korea mcm kedai-kedai lain tapi this shop jual murah giler.  Kedai lain mark-up sampai RM40 aku tgk, tpi Ixora punya dalam RM20-30 lebih je.  Banyak beza ok.  Sama lah macam GPA, kalo jurulatih ko bagi markah kokurikulum A sure CGPA ko cantik.  Ada banyak beza ok between B+ dgn A (maaf, aku rasa mcm perlu ungkit kisah yang lalu).

Also kualiti aku bagi 9.9/10 la..  Kalo 10/10 tu maknanya indestructable.  Maka itu sangat mustahil ye adik-adik.

Ok memang baju-baju nya datang dari korea tapi tak de la pesyennya giler mcm ko tgk kat TV tuh.  Kalo yang tu mmg tak dapat lah kau nak beli dalam doploh hengget je bhai.

like this?? Nehi!! Nehi!!

Aku beli design simple-simple je sbb senang aku nak pegi kelas nnti.  Mostly long sleeve, sbb baju2 aku banyak short sleeve or sleeveless (kadang2 malas nak pakai cardigan) & aku sentiasa ada crisis dengan inner muslimah tuh.  Panas sangat dowh aku pakai.  

Ok meh sini aku show sikit ape yg aku dah beli: 

Pardon my pants..Can't find my jeggings T_T..

1) Blue military shirt..RM29 je ok




2) Dress top RM31

Yup back part dia ade cut-out..aku kaler sikit sbb nampak tali bra aku..demm!

 3) Military like dress RM32 je...

 4) Cardigan with waistbelt RM25..so far ni cardigan paling murah aku jumpa..sbb tu aku amik.
.
Anyways, Ixora MisC really helped me a lot!  Thanks!! I'm looking forward to buy the ones yang dah sold out.  Rakus tak aku? 

No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer