Thursday, May 3, 2012

Terjah menerjah

Aku bangun lambat lagi harini..  Semalam , petang aku tido punyalah feel sebab hujan.  Sampaikan member aku tepon ajak lepak pon aku tolak.  Semua tido punya pasal.  Untung suara dia menenangkan jiwa aku, kalo tak sumpah dah kena carut ngan aku atas dasar gangguan ketiduran...


Malam pulak aku tido lambat, layan movie kat astro.  Bila naik bilik slalunya aku lambat nak lena tapi semalam mmg koma aku dibuatnya.  Maybe sebab first day period kot jadi lembik dia kemain lagi la.  Baru nak berangan...turun tangga...jumpa bakal ibu mertua...usha bakal suami...kroooh....krooooh....krooooh.  Boleh?


Jadi sebab itulah aku bangun lambat.  Tapi aku rasa hari-hari pon aku bangun lambat..ok lantak..


Motif aku merepek harini adelah saje je nak cerita, aku baru balik lepak ngan member.  Alah ngan Syuk je, incik photographer zaman aku part 1 dulu..  Nampak tak peliknya aku nak lepak-lepak tengah2 hari rembang ni.  Slalunya time2 ni aku tga layan Girls Generation sambil menari lagu The Boys dalam bilik. 


Maka slot terjah bermula..kalah melodi kalo ngan dia ni..  Satu geng sama je, asyik terjah aku.  Seb baik aku sayang sekor-sekor mangkuk ni..  Kalo tak dah bersilat aku dibuatnya. 


Dalam kol 12.30 tadi <--aku tak tau, Syuk ckp dia call aku 12.30pm..aku tak tau pape..  Mamat ni tepon aku, macam kemain gelabah lagi suara dia..  Aku pon pelik adepahal tetiba tepon aku lak kan..


Dia: Weyh..haai..ko tengah wat pe?
Aku: baru bgun tido arr..pehal?
Dia: Jom kuar, lepak-lepak weyh..
Aku: arrr..oih! aku baru bangun dowh..tak mandi lagi..nak gi mane dowh?
Dia: Ala aku pon tak tau la nak gi mane..lepak je dowh..dah ko gi mandi sekarang..


*tut tut tut* (line putus)


#sebenarnya line tak putus pon..  Aku saja je buat sbb nak nampak dramatik sikit dan aku lupa aku cakap ape.  Panic ok.#


Aku rasa inilah time mandi aku yang paling cepat skali.  


Mekap pon tak..  Aku tepek bedak je..


Rambut jangan cakap..  Sikat...Sikat..Zaaaassssssssss!


Nampak tak betapa menggelabah ayam aku dibuatnya..


Bila aku masuk dlm keta,


Dia: Woih...ko rindu aku tak? bahaha
Aku: -.-''


*ok fine, aku rindu la jgak kat mangkuk ni..mcm setahun tak jumpa beb..padahal..*


Last-last lepak mall, tengok running man..Seronok!!!!!


Aku lapar tapi tak lalu nak makan.  Aku ni macam Izzah (ombak rindu), asal period je muntah belahak..


Dengan ini saya mengakhiri eksperimen harini..  Incik Syuk telah berjaya menerjah dan menyergah saya utk mandi dan meninggalkan sifat-sifat kemalasan saya untuk keluar dari rumah..


Tahniah..


Dah juga berjaya tengok muka saya yang belengas ini tanpa mekap..
98d33efc
Lagi tahniah..


Oh and terima kasih daun ketom sbb belanja air epal kedai cikgu Rokiah..


p/s: seronok gak dapat kuar ngan member lama..padahal satu UiTM tapi siyes weyh, sem lepas jumpa skali je weyh..giler punya buzy weyh! Dia la buzy, aku tak..  Sbb tu result pon cam haram..muahaha



No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer