Saturday, October 2, 2010

Pencarian ball dress utk dinner pengawas episode I

Dinner pengawas 2010 adelah salah satu event paling penting ok!! Ni lah time senior sumer nak lupe diri and tunjuk poyo kat junior..ehy!! tak..tak!! ni lah time senior sumer pakai lain dari junoir2 sbb ktorg akan di celebrate utk blah dari skolah (ayat bikin kesian)

jadi dari entri yg mane tah aku ader bgtau yg tema dia adelah ballroom..and form 5 masquarade..

masalah???

PERLU CARI LONG FLOWY DRESS

-ini kerana, ballroom punyer tema bukan lah seperti memakai cocktail dress mcm yg ko tgk kat red carpet..dia kne ader flow utk nampak elegant dan sejajar dengan tema (ayat glemer)..sbb dorg panggil ball dress..kalo x caye tanyer opah gua, kerana di juga adelah fashionista..dan dia yg kasi tips ni kat aku..hebat eyh?? -.-

PERLU PAKAI MASK

-mana aku nak cari mask?? owh yeah!! cita2 aku utk dinner adelah pakai mask mcm cat woman, x pown mcm mrs. incredible
KNE PAKAI HIGH HEELS

-itu x menjadi masalah, kerana heels gothic masa gua form 3 tuh masih lagi berpotensi untuk di pakai dan di baling dkt anjing2 yang mengganggu..

PERLU PAKAI MERAH

-ini adelah wajib bagi gua utk pakai merah time dinner..ape ko dah hilang gothic ker?? owh tidaaaak!!! merah utk dress..lagi baik merah gelap atau maroon sbb saya nak pakai accessories gothic saya..baru lah nampak gothic..

PERLU PAKAI SHAWL

-jika dress itu adelah sleeveless dress atau spegetti strap dress..shawl adelah wajib walaupown anda mahu melaram tahap jahanam bak kata raidah, tpi cikgu2 sumer ader??? mahu kah anda di jadikan bahan kutuk kan di sekolah oleh para guru nnti??? mesti x mau kan??? jadi baik kita kutuk cikgu dan bukan cikgu kutuk kita...wat de fak kah punyer ayat..jika ader cikgu yg terbaca, sori ek..tpi ni adelah hakikat..

PERLU COVER PART DEPAN

-x mau nampak cleavage2 niyh..nak mampos kah kau!!!?? aku prefer yg straight bust cut..x nak yg plunging neckline sumer tuh..x lawa..

PERLU MAKEUP

-ni adelah dilemma ok!!! sama ada nak pakai brown or purple utk eye makeup..baik laah..kita tunggu dress dulu baru pikir..

DRESS PERLU MENEPATI CITA RASA

-cantik macam maner pown dress tuh, mesti menampakkan bone structure dan ada potongan ala2 military...eyh!! maksud aku perlu nampak tough dan agak2 keras..flowy2 kat bawah tuh lantak kau lah..dress jugak tidak buleh kembang kerana aku ni pendek..jika kembang baik x payah pegi...hak tuih!

ACCESSORIES PERLU HITAM

-wajib bagi yg gothic sahaja..

CLUTCH PERLU ADA

-handbag x buleh sbb alang2 nak bawak handbag baik ko lenjan jer luggage bag tuh..so clutch mesti yg hebat punyer sbb ko akan sumbat phone, powder, pad jika terperiod, safety pin jika berlaku keciritan pada dress, bobby pin utk rambut yg buat hal, gula2 jika bosan and mp3 utk di gunakan masa on da way pegi ke tempat dinner..nak lagi?? ok, satu lagi utk letak swiss knife gua..motif?? x tau pown sbb ape, mungkin x cukup pisau, kita buleh guna blade dia..jika ada benang terkeluar dari pakaian, boleh potong jer..

DRESS PERLU MURAH

-ni sangat imposibble, sbb tuh gua heret bapak gua utk bli dress nnti..hehehe

tuh jer kot..

mau gambar utk inspiration???

*sebentar..mouse saya tgh mencirit skrg niyh*

kaler maroon and flowy

ni gothic and flowy

need to be in dark red

cam ni kaler dah style dah..

skirting yg flowy and soft texture..



straight chest cut



shawl

simple..straight cut..flowy

straight chest cut!! yay!!!





tiered n flowy2..




















1 comment:

choi iwa said...

aku jealous dgn theme dinner pengawas thn ni...best gle!~ pompuan dgn dress, laki dgn tux...pergh,mengancam dowh.

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer