Monday, August 25, 2014

Eid Finale

Aku sebenarnya nak pakai red kebaya aku yg glamer tu tapi bila pikir ni open house, bukan orang kawen tambah pulak dgn situasi lecak ketiak, jadi baju pegi kelas jugak la aku sebat.  Lantak.

Sabtu haritu aku busy gila.  Open house sana sini.  Sebenarnya aku ada 3 open house tapi aku sempat pegi 2 je sbb time open house yg awal tu aku kene setel delivery barang customer.  Abang pos laju datang awal plak haritu, jadi haruslah aku setelkan asap.  Selain dari along and aqeel (guy frens), abang pos laju la aku paling confident nak berdepan dgn muka baru bangun, rambut tak sikat (tak ikat), dan in shorts.  Lantak la muka pecah aku ni janji aku tak payah kene keluar pegi kaunter claim.  Tak kuasa mak.  Aku kadang2 nak pegi pos pon malas tapi bila pikir barang tu amanah customer, terpaksa aku gagahkan jugak la.  Aku punya penyakit malas ni paling kritikal, semua malas.

So last2, aku redah 2 open house je la.  Nasib rumah dekat, kira mcm aku langkah parit je dah sampai, so rileks la sikit takde la aku kalut, sempat la dgn baju kurung semua aku singgah post office kejap.  Untung tak ramai, depan aku ada 1 customer je.  Lepas setel hal kerja (cehhh) baru la aku merempit pegi rumah si Fafa.  Pergh kalo pegi rumah pompuan ni mmg aku buat macam rumah sendiri.  Nak suroh aku datang2 terus tolong buatkan air pon boleh aku takde hal sebab dah biasa dgn family dorg.  Tapi paling tak leh blah aku lupa rumah dia mana satu, berzaman aku tak singgah lepak rumah pompuan ni, tak silap aku raya tahun lepas pon dia ada buat open house tapi aku tak balik time tu, jadi aku pon tak sedar bila masa dia cat rumah, tukar gate semua hahaha.  Dah la aku pegi sorang pulak tu, sebab selalunya kalo open house ke apa, takde aku jadi drebar budak2 ni mesti aku kene angkut duduk sebelah jadi gps, gps pon sesat sebenarnya.  Nasib baik masa sampai tu aku nampak aunty, tapi kalau salah rumah pon takpe, janji konfiden bhai.

Makanan semua tak yah citer lah, memang tak pernah tak sedap kalo dorg masak.  Tapi macam biasa la open house je bukan pasal makan sangat pon, semua pasal gosip, gathering, bergambar.  Also met new friends, fafa's boyfriend, mai and bie (kawan sekolah rendah Fafa and Aat).  We really had a blast la eventhough ramai yang takde, MIA pegi mana pon aku tak tau -.-''

Time ni je lah makeup menuruti sub-culture, lepas dah belengas tu memang saddaqallahul'azim la jadinya.

Tuan rumah si tudung hijau.  Best friends since 2007.
Abam baju belang was mistakenly assumed as boyfriend aku by this sorang weirdo years ago dan menurut laporan beliau masih lagi igt aku kapel dengan musibat ni.  Hampeh!

Of course bergambar itu perlu.


Btw sumpah selesa gila baju kurung aku tu.  Dah la murah, 3 seratus kot..  Tu pon sebab tak banyak choice, kalo banyak dah lama aku spend 3-4 ratus weh.  Juga saiz aku dari S jadi XS dan aku tak boleh nak pakai saiz S sebab nampak macam baju pinjam.  Orang cakap saiz L-XL tu masalah, hello kalo pakai baju nampak macam baju pinjam pon tak jadi cerita juga.  

Fith (abam baju belang) tanya aku kenapa tak pakai kebaya dah?  Like demm kebaya aku semua saiz S, jadi bila aku pakai nampak besar weh..  Tapi bagus jugak, baju boleh pakai lama lulz.



Sebenarnya tak lawak mana pon, cuma bila sorg gelak, aku otomatik boleh berjangkit.

With *le boys..  Dengan dorg jugak sebenarnya aku selesa nak kuar ke dating ke sebab dah kenal dari kecik kan, jadi keluar saka bangang aku pon tak pe, dorg macam dah lama redho kawan dengan aku hahahaha.

Angkat takbir.

Sekian.



No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer