Friday, August 17, 2012

Mari masak bersama mak cik...*kek batik*


Ok nyaaah! Sempena nak raya ni kan, aku mulalah gatal2 tangan nak pegi dapur bagai..  Nak wat itu ini.  Jadi harini i nak sharing2 resepi kek batik inspired by kak wan (sbb dia yg ajar aku last sem) ok..  Buat tak lama, setengah jam boleh setel kalo tangan korg jenis kasar ganas x bleh dok diam..

1) Ingredients

Mmg aku pakai semua ni smpai habis..Except milo (peket kecik).. Milo tuh aku guna dlm 3/4 peket je

Of coz butter jgn lupa nokk..

2) Panaskan periuk, campak je whole butter dlm tuh..  Kalo aku x payah nak tunggu2 dia lembut, keluar peti ais masuk periuk terus..


Ok make sure kasi dia kembang habis mcm gambo atas ni..

3) Letak susu pekat...

'
Sambil2 gaul2 tuh tunggu dia kembang..mcm gambo bwh ni..

Nak tau bila susu tu fully kembang and mix ngan butter?

Dia akan tutup the whole surface atas tuh..and also bila gaul, tak de residue butter dah..
Cenggini arrr..time ni bau mmg syok menusuk hidung..keimanan harus tinggi *lapaaa*

4) Then lastly letak milo..and kacau2 sampai milo tu x de ketul-ketul laa..consistency dia kena smooth gila sbb nnti senang ko nak gaul2 ngan biskut marie tuh..


5) Setel..pepandai la korg bajet bnyk mana...


p/s: Jangan masuk fridge terus sbb nnti biskut tu x dpt absorb moist from kuah (watever) dia tuh..letak kat luar lama2 sikit la..later on bru la letak dlm fridge..

ok? orait? 

Mereka juga suka...(my cousins)

bye!

Ok dah dah pegi try buat..

GUD LUCK

No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer