Wednesday, June 25, 2014

Pantang pegi kenduri... (Kekampungan alert!!!)

Harini aku story ikut bahasa ibunda pulak lah...  Eceh bahjets nak mamposkan selama ni asyik speaking London je padahal result MUET aku terang2 rasa mcm membazir aku bayar rm100 hahahaha!

Last Sunday, kawan zaman sekolah aku ajak datang kenduri makan-makan sempena besday mak dia..  Dahtu aku ni dinaikkan pangkat jadi salah sorang tukang forward invitation pasai mangkuk ni banyak hilang number kawan2..  Sah ni kes dok tukor2 talipon nihh..  Jadi kakbang-kakbang kawasan pon mendapat jemputan dan hadir utk memeriahkan majlis..

Bila aku cakap meriah, bukan maksud dia mcm datang ramai-ramai, salam dan makan ya..  Kami ni jenis orang yang tak boleh bawak pegi majlis.. Kampung darat punya..  Kalo bakal mak mertua tgk aku ni, mau mengucap beliau sambil mengomel;

 ''Kenapa Roslan?  Kenapa kau pilih dia ni?  Mak ada calon yg lebih baik kamu!!!''.. 

 Cerita dia sekarang kenapa nama Roslan?  

Aku membayangkan suami aku nama beliau Brian, Haner, Snyster atau Gates.. -.-''
Abang tak pernah tak hensem sbb tu mahar cinta sangat-sangat

*wain glass itu sekadar hiasan (bersangka baik)*

Ok cerita aku dah drifted away sikit..  Mungkin bila masuk usia remaja dewasa, kegelabahan aku utk berkahwin sangat mencanak-canak..  

Ehhh bukan sebab perasaan ingin tahu kehebatan suami diranjang ok!!!  
Kuajaq pikir mcm tu! 

 Cuma aku kesian kat orang sekeliling nak melayan meroyan aku, biar kemeroyanan ini dilepaskan pada si suami hahahahahahaahha

Babi geli aku punya ayaaaatttt!!!!!!

Baik lah sebelum perkara geli ini makin berleluasa baik aku stop..

BUT FIRST, LEMME TAKE A SELFIE!!!!

Suami Isteri (greens) dan si single yang pehanya makin besar padahal baby pon makan lagi banyak dari beliau..

Dibelakang muka serabut tu adelah tuan rumah..  Mekap mak pon dah cair nokk..  

Aku rasa cabaran jadi Gothic di Malaysia ni pasai cuaca panas sentiasa, lagi-lagi musim El Nino..  Masa dalam bilik, muka dah acah-acah Alice Cooper habis dah, bila keluar je rumah makeup aku mcm ''shing shing shing'' cair dan hilang dengan sendirinya..

Rambut pon dah makin buruk..  Ciss!!!

Bersama along saya...  Beliau masih bermuka kepops ring ding dong..

OOTD: 

Top - Nichii
Seluor - Uniqlo
Handbag - Kembar saya bagi
Kasut - Scholl 

Inilah bakat sebenar aku, buat muka.. 

 Karaoke lagu ''Bertakhta Di Hati'' hanyalah bakat sampingan..

Selfie ketiak banjir


Sebelum mekapnya cair dan rambut menjadi serabai... 

No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer