Tuesday, September 3, 2013

Mak cik, mmg syok kan bikin gua bakar -.-''

Kelmarin, gua pegi kenduri raya..  Gua stay smpai habis kenduri sbb nak tolong kemas-kemas semua, sbb ni event student jugak kiranya.  Ok makanan dlm tray bnyk extra dan gua mmg x nak bungkus apa2 sbb gua tau kalo gua amik sure ada terbuang punyalah kan, jadi yg lain nak amik la lebih2 tu sapa2 pi sedekahlah kat org2 kat taman perumahan tu..

Masa tu ramai member2 gua dan makcik2 sedang pack makanan nak bawak balik, gua berdiri je lah kat tepi tu x wat pape..Skali ada sorg mak cik ni tanya gua;

Makcik: Ni x nak bungkus bwk balik ke?

Gua: eh x pe lah mak cik, sye x nak..

Makcik: betul x nak? jaga badan ke?

Gua: hehe x de lah *gua senyum*

Makcik: *sarcastically secara mendalam tambah ketidakpuashatian* hmm rugi muda-muda jaga badan.

Gua: o.o

PERRRRRRGHHHHHHHHHHHHH!

Motif kau makcik?? Mohon penjelasan ke telinga gua pliss...

Kau dah kenapa makcik?  Terbakar telinga gua masa tu.  Dalam hati gua, suka hati la nak bwk balik bungkus ke tak, bukan gua serumah dgn kau pon nak share makanan yg gua bawak balik..  Lagipon kalo gua bwk balik mmg gerenti x termakan punya, nak bagi kucing pon mcm lah anak2 marimar tu nak makan lemang..  Balik2 membazir jugak terbuang mcm tu aje..  Lain la kau bagi aku 3 ketul chicken chop boleh la aku bawak balik kongsi seketul sekor dgn kucing kat sini mak cik ooooiii!  Pundek.

And lagi satu, gua mmg dah jemu dok telan lemang je, tapi x kan gua nak ckp ''saya dah jemu la makcik nak mkn lemang''..  Hamboi tinggi plak kelas gua, tu mmg rude lah gua nak ckp mcm tu.. 

Gua x ckp pape, gua balik plak yang kena..  Apesal la dgn org2 mcm ni..  Untung gua x keluar fakta kesihatan kat situ jugak..

Kalo betol gua jaga badan, apa salahnya..  Habis tu zaman muda ni kau nak suroh gua telan segala benda makanan.  Sebab alasan apa?  Sebab gua muda??  Hello makcik, gua dah buat reseach ok..  Budak2 dari kecik kita kene ajar dia makan secara betol, barulah bila dia besar, x de dapat efek obesiti semua tu..  Memang kita sepatutnya jaga badan dan makanan dari kecik ok makcik..

So what kalo gua jaga badan, mulut kau jugak dok menelan macam2 bukan mulut gua.  Lagipon mmg kene jaga dari sekarang, so bila gua dah kawin dah beranak 5-6 orang, x de la gua mcm tong terketai-ketai nak pegi excersize sana sini nak kasi turun banyak kilo..  Train cara pemakanan dari sekarang so, you can be healthy later on..

Remember: You are what you eat.

Hish tak paham gua dgn pemikiran org mcm ni..  Ni belom gua masuk faktor pembaziran lagi, kang mmg gua bukak ceramah ustazah semanis kurma jugak kat sini..

Geram gua dgn makcik ni..  Nak perli2 gua pulak, kalo gua perli balik sure kene cop kurang ajar, celupar...

Sekarang cakap sama gua sapa yg kurang ajar the first place?

Kau tua ke, kau muda ke....kalau kau x de perasaan respect kat keputusan org lain jgn harap aku nak respect kau.

No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer