Sunday, July 13, 2014

Instashop review: Muslimah Nail Polish | How to look Goth with colorful outfits & nail polishes?

Masalah aku sejak dulu lagi adelah malas.  Aku ni budak Goth sejak zaman sekolah menengah lagi (ya sekarang aku Gothic tua), takat mekap no hal saaapp saaaaappp setel.  Tapi masalah sekarang adelah kuku.  Mestilah complete if aku pakai black nail polish skali kan tapi aku boleh pakai time aku period je la pasai tak solat.  Hari2 biasa aku malas nak kaler sebab aku malas nak remove everytime aku nak solat.  Citer dia sekarang bukan pasal solat ye tapi pasal aku ni bangsa pemalas ya amat.

Sebelum ni aku pernah usha, memang dah ada wujud nail polish yg peel off and semi-permeable (jenis boleh bawak solat skali, tapi aku sendiri yg tak yakin sebab ada fatwa mengatakan sah and ada yg cakap tak sah)

Jadi haritu aku tanya Aat nak hadiah besday apa.  Beliau cakap nak nail polish yang senang peel off.  Aku cakap ''Kepala hotaaaakkk kau!  Mahal bodoh!!''  Tapi sebenarnya aku yang bodoh sebab aku tengok benda alah ni kat international website jadi rate foreign exchange nya sudah tentu buat bulu aku gugur sana sini, sekali rupa-rupanya WUJUD DI MALAYSIA.  Hamik kaaauuuu!!!

Ini lah instashop diaaaaa!!!!!

gigih aku tuka screenshot pasai aku telah direkues utk jadi dp beliau..kuku je pongg

Service excellent, akak ni rajin melayan kerenah aku sebagai orang tengah budak2 yg nak join order ni.  Kejap biru, kejap merah, akak ni layankan aje.  Delivery pon cepat, packaging pon suit dengan fragile items (botol kaca)

Dah alang-alang beli utk besday budak ni, aku borong sekali 3 bijik utk aku.  Note that, beli lagi bnyk, harga for one unit jadi lebih murah, so ajak la kawan2, kaum kerabat semua tau!

Price range RM35-RM60+

Ofcos bukan aku la kalo tak propa jadi model.  Model jari pon jadi lah kan.


YELLOW
Inspired by Simone Simons haul collab video


 TURQUOISE

 OF COURSE BLACK!!!

Also like I said, EASY PEEL OFF kan??  

THE REVEAL...


Cantik je dia keluar also tak rosakkan kuku.  Best kan?

UPDATE:

Aku dah try pakai dari pagi sampai tengah hari tadi, jadi aku akan list pros and cons of this product.

PROS: 

1) Easily being removed, cepat and tak ambil masa nak menggarik kuku sampai haus
2) Neat application, sekali swipe je kaler dah lekat and vibrant.  
3) Tak comot.  Since this nail polish type kurang alcohol jadi dia masih lagi liquid in between coats, so dia senang utk kita touch up etc.
4) Cepat kering.   Bila kering dia tak mcm nail polish biasa.  Kadang2 kalau surface kuku terkena surface lain, the nail polish akan embossed ikot surface yg kita langgar tu, tapi ini tidak.  
5) If ada yg tangan tak steady, then nail polish kene skin pon tak jadi masalah, senang je peel off kat bahagian skin tu.


CONS:

1) Unpleasant smell.  Tapi ni sekejap je masa dia belum kering.  Bila dah kering bau pon hilang.
2) Tak tahan terkena pressure.  Aku pakai sebelum mandi, bila aku on shower jari asyik terkena air je and color tu terkopek sendiri.  Sama jugak masa aku tengah nak pakai towel, terkena surface towel je dah terkopek sikit.


IMPROVEMENT:

Aku rasa product ni ok je, nama pon boleh peel off, of course la mudah terkopek.  Jadi aku cadangkan, lepas apply nail polish ni, korg apply the regular nail polish top coat.  Atleast dia jaga surface nail polish tu dan aku rasa tak de masalah nak peel off lepas apply top coat tu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

How to look Goth with colorful outfits & nail polishes?
Polishes


No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer