Saturday, July 12, 2014

Please take it seriously


Pagi tadi aku punya temperature sudah naik mencanak-canak.  Aku dapat text dari customer cakap barang dah sampai tapi...  TAPI??  TAPI APA??  Aku punya tak sedap hati dari hari aku post parcel dia tu makin jadi realistik.  Customer aku cakap dapat barang lain.  SAY WHATTTTT???  Skali dia snap gambar, naaahhhh hambik kau handbag yg aku pos ke aunty aku dah jauh nun merentasi Laut China Selatan sana.  Aku cepat2 whatsapp aunty aku, rupa-rupanya dia dapat barang customer aku.  Abah kauuuuuu!!!

Apa lagi, aku naik hangin la pagi tadi.  Tah macam mana akak kaunter haritu boleh mess up parcel pon aku tak tau, bukannya seploh parcel aku hantar haritu, 2 bijik je dowh. Tu pon aku dah siap2 selit consignment form dekat parcel masing-masing tapi SALAAAAAAHHHHHHH jugak.  Apa kes?  Untung la akak yg proses tu jenis friendly tak sombong, jadi terubat sikit meroyan aku tadi.

So lepas ni aku memang tak pakai prepaid plastik pos laju tu kalo bulk delivery.  Jadi, aku pegi Giant tadi, beli plastik dengan kertas mahjong.  Lantak la biar aku gigih balut berlapis kertas mahjong siap tulis details customer, lepas tu balut lagi skali dengan plastik.  Asalkan customer aku tau aku mmg TAKE QUALITY CONTROL VERY MEGA GIGA TERA SERIOUSLY.  

Kalo salah jugak lagi memang kene la dengan aku.  Kalo happen lagi lepas ni, jangan tanya apasal aku mempertikaikan sijil graduasi sekolah menengah anda.

Nasib baik la customer aku ni jenis baik hati and very understanding tak marah2.  Dia yg siap motivate aku pepagi tadi hahaha.  Dugaan bulan puasa katanya.  

Memang dugaan, bukan dugaan wang ringgit tapi dugaan shop image and water face aku as the owner juga. 

Since ini bulan puasa jadi mohon selit sendiri carutan manja yg aku slalu taip dlm entry2 sebelum ni.

OK BAI.

No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer