Saturday, December 8, 2012

Gotong royong: Mural

 Harini ada gotong royong level kat kolej aku.  Since dari part 1 sumpah aku x pernah join, sebab berlagak en duduk ngan senior.  Kene tinggal je sem ni, bru la aku terkial-kial join..  Hahahah!!  Perangai jin apekah ini.  So aku volunteer siap-siap utk buat mural sebab aku x sanggup nak cuci jamban.  Biar la aku wat kerja kasar drpd aku kemut-kemut geli buat cleaning job.  Sumpah aku x suka.  

Jadi pada awalnya sangat lah azab sebab kena kikis cat sebab mural sblum ni pkai cat minyak so kalo nnti kalo x kikis, color dia timbul balik..  Seriyes aku ckp kalo nak kikis sampai aku grad diploma pon x habis.  Giler tebal cat dia.  Basah-basah ketiak aku dibuatnya..  So mmber aku yg genius, Jue bagi idea utk kasarkan je surface yg licin tu pastu baru cover dgn white paint.  Camne nak kasarkan?  Jangan tanya sebab susah aku nak explain kat sini..  

Lepas solat zuhur baru lah ktorg start cari design and drawing semua..  Drpd 3 org buat terus ramai yg menyibuk and tolong skali..  Dorg yg wat sikit pon mcm nak tercabut pinggang apetah lagi aku, jue n sara yg wat sehari suntuk..  Nyesal pon ada gak sebab volunteer tpi actually aku suka sbb ada kerja and telinga aku x payah nak dengar jeritan..  X de sape nak kacau aku time wat mural ni sbb aku sangat seriyes..  Dah la seriyes, cerewet nak mampos lak tu..  Aku x boleh dowh, artwork ke ape ke mesti aku giler particular bab2 detailing..  


Aku ni artistic sebenarnya..puii!

Mandor kerja ye..  memantau sambil tido..

Yes crown tu aku yg buat..  Crown je ponnggg..  X heran ponnggg

Hah kau..siap hightlight lgi tpi ni skill tadika sahaja..  Mesti budak tadika jeles ngan aku terer sangat..hua hua hua..

Ni kerja jue, linda, echa ngan aku..bersila bhai

So here's the full artwork of nama level..  Seperti biasa sketch by nufa, color-color by sesapa yg lalu nak tgk tpi teringin nak kaler, highlight skill tadika adalah dari aku dan turut dibantu oleh echa..  Theme ktorg ala-ala fairytales gitu..  Whimsical effect..  Mcm enchanted..

''T'' ni mcm pokok enchanted la konon...  takat tu je la jiwa artistic budak bisnes..  

So here's the kenangan..  Yg tolong tengok pon nama masuk sekali ok..  So junior2 yg bakal duduk level aku sem depan, sila2 jgn jahanamkan mural tuh..  Ini amaran peluh-peluh keti.


No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer