Saturday, December 16, 2017

#StandTogether | Kerinting pon jadi isu ke?

Scroll2 FB skali aku tertengok video ni.  Anyone yang tak kenal Arwind, he's a social media influencer because he is too awesome being Mak Cik Roast-mah speakingsss about shit that are wrong with school exam papers.  Entertaining but he has a deep backstory about his life.



In my case: 

Well apparently having a different kind of hair (straight vs curly) also kene mock wei during primary school, kau different sikit je confirm mesti kena punya...so having natural curls for me during primary was a huge struggle.

Although pasal rambut je pon, tapi kau tak tau drama sekolah rendah. Kejujuran kanak2 adalah perkara yang amat menyakitkan beb. 

*sbb tu aku x suka cakap dgn budak2 sbb selain drpd dianugerahkan dengan mulut yang lancang, tangan aku juga boleh terbang*

Bila tanya mak aku, dia cakap rambut cantik special tak semua orang dapat rambut curly (obviously jawapan mak sendiri, kau buruk buruk nak mampos pon dia tetap cakap cantik)..bila hadap cikgu aku asik kene label "Tak kemas". 
 
Paling best sorang cikgu ni, suruh pakai minyak rambut. Tolong eh semua, rambut kerinting dgn minyak rambut is forever ENEMY. Please educate yourself first ok.

Tu lah cerita budak sekolah rendah kan, masih kecil masih licin.. Tak tau gamaknya bila dah akil baligh bulu kat situ sama kerinting je dgn rambut aku HAHAH!!!🖕

Tapi yang apa2 pon yg kuat mocking semua tu Melayu while I'm genetically LOTS OF MIX.

So I win.

P/s: sape nak resipi bubur jagung boleh refer sini https://vamp-in-da-house.blogspot.my/2014/06/resipi-bubur-jagung-creamy-corn-dessert.html
 

No comments:

This blog belongs to Amirah Y a.k.a Kak Long Wayer